2008. november 6., csütörtök

Két rétes





 

Az előbbi receptben fél fej káposztát írtam (utólag okos az ember), de én egy egész fejjel megpároltam, aminek a fele megmaradt. Mi legyen vele? Volt otthon réteslap, így jött a nagy ötlet. A rétesbe a maradék gomba is belement, az édes változatba pedig az utolsó birsalmák.

 A réteslap hagyományos elkészítése módja (a csomag felirata legalábbis ezt ajánlotta), hogy kenőtollal minden lapot vékonyan megolajozunk, aztán a töltelék alá meg zsemlemorzsát szórunk. Nos, se kenőtoll, se zsemlemorzsa nem volt otthon. Így újítottam, és ez se volt rossz.

 

KÁPOSZTÁS ÉS GOMBÁS RÉTES

 

Hozzávalók 

2/3 csomag (12 lap) réteslap

Félfejnyi párolt lilakáposzta (lásd fenn)

20 dkg gomba

Egy pár kolbászka

3 szelet sonka

Egy fej vöröshagyma

Olaj

Só, bors, kakukkfű, rozmaring

2,5 dl tejföl

1 tojás

fél dl olaj

Füstölt sajt

 

A párolt káposzta megvolt (lásd előbb), ebbe beledobtam a vékony karikákra szelt kolbászt, sóztam, borsoztam még (a rétesbe kicsit intenzívebb ízű töltelék való). Egy fej hagymát olajon dinszteltem, rádobtam az apróra vágott gombát, kakukkfüvet, rozmaringot, sót, borsot, kis apróra vágott sonkát. Nem kell puhára főnie.

A réteslapokból olajozás nélkül 3-at egymásra tettem, a szélére csíkban szezámmagot szórtam (zsemlemorzsa helyett). Mehet bele a káposztás töltelék. Összesen három káposztás és egy gombás rudat kaptam, ezeket szorosan egymás mellé fektettem egy nagy tepsibe. 2,5 dl tejfölbe belekevertem 1 dl olaja, egy tojást, kis sót, ezt elkevertem és ezzel kentem meg a tetejét (pontosabban inkább rákanalaztam az egészet, hogy ellepje). Kis füstölt sajtot reszeltem még rá. Mehet a sütőbe jó 50 percre!




BIRSALMÁS-DIÓS RÉTES

 

Hozzávalók 

A maradék 6 réteslap

5 szem birsalma

20 dkg dió

Cukor, szegfűszeg,

2,5 dl tejföl

Egy tojás

fél dl olaj

juharszirup

 

A birsalmát apróra vágtam, kis olajjal és vízzel és édesítőszerrel, kis citromhéjjal és pár szegfűszeggel feltettem puhulni. Szétfőnie ennek sem kell. Neki csak párosával terítettem a réteslapokat és darabos diót tettem alá. Ezt meg csiga alakban hajtogattam egy kör alakú tortaformába. A tetejét ugyanazzal a masszával kentem meg, csak ebbe só helyett juharszirup került. (cukor is jó, nyugi) Ezt is megsütöttem. Veszélyesen jó. 

Nincsenek megjegyzések: