2008. november 6., csütörtök

Durvultunk



Előrebocsátom, hogy sosem vágytam sörfesztiválokra, a sört sem szeretem. Ez a kaja viszont egy sörsátorban is megállta volna a helyét. Kalóriatartalma már a telet idézi, hiába tombol kinn a novemberi nyár. Evés közben azt képzeljük, hogy egy téli, szabadtéri (!)  sörsátorban ülünk Németországban, ahol  csak pár gázégő melegíti az atyafiakat a mulatozásban. No meg az az étel (nem vicc, szoktak ilyet).


 

Sültkolbász velesült krumplival és birsalmával, párolt lilakáposztával

 

Fél fej lilakáposzta

Egy pár debreceni kolbász

Néhány birsalma

Pár szem krumpli

Olaj

Fűszerek

 


A káposztát vékonyra metélem, olajra dobom, cukrozom, sózom, hagyom párolódni, néha megkavarom, kis ecetet öntök rá.

Egy tepsiben elhelyezem a felszeletelt kolbászt, apróra vágott birsalmát, megmosott és felaprított krumplit. (Én krumplit nem hámozok!!!) Kis só és provanszi fűszer ment rá (nem kell elkeseredni, jó rá bármilyen zöldfűszer), meglocsoltam olajjal és bő órára magára hagytam a sütőben. Aztán a lilakáposztával tálaltam és durvultunk. A káposzta édessége, a savanykás birsalma, a csípős kolbász együtt nagyon passzolt. Épp csak sört nem ittunk hozzá.

Megjegyzés: jobb lett volna kisebb tepsiben sütni, talán jobban összeérnek az ízek. 

Nincsenek megjegyzések: