2008. november 9., vasárnap

Kényszerpályán főzni

Szerintem üres hűtőből, kamrában tébláboló maradékokból finom étket rittyenteni az igazi kihívás. Abban mi a pláne, ha az előre kitervelt ebédhez cédulával a kezemben bevásárolok, majd előállítom a menüt? (Na jó, azért abban is van…) De én sokkal nagyobb dicsőségnek élem meg, ha a „nincs itthon semmi” deklarálása után fél órával egy jó ételt kanalazunk/villázunk.

Ezúttal én vettem két szelet, ízetlennek bizonyuló sütőtököt, így jött az ötlet: levest főzök belőle. A szekrényben találtam egy zacskó vöröslencsét, és nemsokára kész is volt a finom zöldségkrémleves.

Sütőtökös vöröslencse-krémleves

Kb. 80 dkg sütőtök

Egy csomag vöröslencse (250 g)

Tökmagolaj

Kurkuma, koriander, bors, só

A tököt kisütöttem sütőben. A lencsét bő vízzel, sóval feltettem főni, majd beleaprítottam a tököt. Fűszereztem, majd mikor puha lett, botmixerrel turmixoltam. Tálalásnál tökmagolajat locsoltam rá.

Nincsenek megjegyzések: