2008. október 23., csütörtök

Füge étcsokoládé-bevonattal



Még mindig füge! Elnézést mindenkitől, akinek ez kb. olyan luxus, mintha minden reggel kihalásznék pár kiló kaviárt a halfarmomról…

A jó hír, hogy megtaláltam azt a módozatot, amivel nekem is ízlik a nyers füge! A megoldás: a gyümölcs zsenge növényi íze a kesernyésen édes csokoládé mellett sokkal jobban érvényesül. Remek a színe is: kívül barna, ezalatt zöld, belül pedig a piros magvak. Mennyei harmónia, mmm…

 

Hozzávalók:

-         20 friss füge

-         10 dkg étcsokoládé (Szerecsen)

 

Az apróra tört csokit gőz fölött megolvasztottam, hozzáadtam egy dl vizet, jól kikevertem, hogy folyékony, egynemű massza legyen. Ebbe mártogattam száruknál fogva a fügécskéket. Na jó, néhányat megszórtam mandulalapocskákkal… Egy tányéron megdermedtek a hűtőben és máris isteni!

Semmi baj, ha csúnyán fedi be a csoki a fügét, az ízét ez nem befolyásolja!

 

Variációk:

-         szórjuk meg lapmandulával

-         apró cukrokkal

-         mártsuk fehércsokiba.

(A birsalma csak dekoráció, de majd a következő bejegyzésben szerephez jut.)

Nincsenek megjegyzések: