2009. január 25., vasárnap

ELSŐ MUFFINOM (ELSŐ KETTŐ)



Karácsonyra kaptam egy szilikonos muffinsütő formát, hozzá két muffin-szakácskönyvet. Most én is meg fogom tudni, miért tombol muffinőrület az országban. Elsőre egy kis maradék túróval akartam muffint készíteni, de véletlenül egyik szakácskönyvben sem volt ilyen recept (külföldi művek fordításai). Nem estem kétségbe: rögtönöztem. Mindjárt kétféle muffin is készült a túrós alapmasszából: édes és sós. A sós annyira gyorsan elfogyott, hogy dokumentálni sem maradt idő. Legközelebb…

 

Aszaltmeggyes-túrós muffin és sajtos-túrós muffin

 

Hozzávalók

35 dkg liszt

1 sütőpor

7,5 dkg cukor

20 dkg túró

10 dkg aszalt meggy

2 tojás

4 dl tej

15 dkg olvasztott vaj

10 dkg reszelt füstölt sajt

Metélőhagyma

Citromhéj

Só, bors

 

A lisztet, túrót, sütőport összekevertem. Az olvasztott vajjal kikevertem a tojásokat és beleöntöttem. Innen kétfele ágazik a történet: kettéválasztottam a tésztát. Az édes muffinhoz a cukrot, citromhéjat, aszalt meggyet kevertem bele. A másik felébe a sajtot, metélőhagymát, borsot, sót. Bekanalaztam a kivajazott formába, és az előmelegített sütőben kb. 20 percig sütöttem.

Az édeset csipkebogyólekvárral ettük, a sósat joghurttal és paradicsommal. 

Nincsenek megjegyzések: