2011. november 17., csütörtök

Gyömbéres muffin

Azért szeretek mozizni, mert a legrosszabb filmben is akad egy-két jelenet, amely még évek múlva is eszembe jut. Az órák című film nem hagyott bennem mély nyomokat, egyetlenegy epizódra emlékszem belőle. A Nicole Kidman játszotta hisztérikus Virginia Woolfhoz váratlanul vendégek jönnek, és ő a cselédlányt szalajtja, süssön azonnal süteményt. De nincs otthon cukrozott gyömbér. Hát akkor a lány pattanjon fel a Londonba menő vonatra, és vegyen, másfél óra alatt megjárja. Egyik lábad itt, a másik ott. Szájtátva néztem. A gyömbéres süti mint a vendéglátás egyetlen elfogadható kísérője???

Külsőre szerény, na de a belbecs!

Gyömbéres muffin

Hozzávalók
20 dkg liszt
10 dkg cukor
10 dkg őrölt mogyoró
10 dkg olvasztott vaj
2 tojás
10 dkg aszalt, cukrozott gyömbér
1 csomag sütőpor
Fahéj, szerencsendió, szegfűszeg, gyömbérpor

Összekeverem előbb a vizes, majd a száraz cuccokat, bele a fűszereket, az apróra vágott gyömbért és 180 fokon mehet a sütőbe húsz percre.

Ez egy felnőttsüti. Azoknak ajánlom, akik a répatortát is szeretik, és a hasonló édes-kesernyés sütiket. (Lehet hozzá sajtkrémet is adni.) A mogyorós tésztában egyszercsak felbukkan egy darabka érdes, csípős gyömbér, mindehhez a fűszerek pikáns aromája… Virginia Woolffal ellentétben nem ezzel kínálom a vendégeket, kár beléjük, inkább lefagyasztok egy nagyobb adagot, és kávéhoz előveszem. 

1 megjegyzés:

Mókus írta...

Ez a jelenet engem is megfogott!! bár én angolul néztem mindig is, és abban csak annyi van, hogy "ginger", a cseléd is csak annyit kérdez vissza, h "ginger, maam?" ez igencsak fura volt, és utánanéztem, és úgy olvastam, hogy akkoriban a gyerekek szerették a kandírozott gyömbért. Cukorka, ilyenek ugye nem lévén, szerintem teljesen logikus dolog, csak az nem, hogy milyen gyerek lehetett az, aki azt a borzasztó csípős cukros gyömbért csak úgy elcsócsálta volna? :D
Úgyhogy nem kizárt a gyömbéres süti dolog sem, csak éppen az eredeti szöveg nem ezt mondja:) (vagy lehet hogy átvitten...?)